تبلیغات در یوتیوب
تبلیغات در یوتیوب به دلیل محبوبیت این پلتفرم، با نتایج بسیار خوبی همراه است. یوتیوب، کاربران بسیار زیادی در سراسر جهان دارد.
یوتیوب، یکی از سرویس های موفق کمپانی گوگل می باشد. گفته می شود که در هر دقیقه، بیشتر از 300 ساعت ویدیو در این سرویس بارگذاری می شود. محبوبیت این سرویس سبب شده است که بسیاری از کاربران برای تبلیغات کسب و کار خود، یوتیوب را انتخاب کنند.
تبلیغات در یوتیوب مناسب چه کسب و کارهایی است ؟
یک متن آنچنان نمی تواند مخاطبان را تحت تأثیر قرار دهد. اما از آنجاییکه یک ویدئو دارای صوت، تصویر، حرکت و ... است به شدت روی مخاطبان تأثیر گذاشته و آنها را جذب می کند. اگر یوتیوب را برترین پلتفرم ویدئویی معرفی می کنیم، بی انصافی نکرده ایم. زیرا محبوبیت این سرویس و شمار بالای کاربران آن، صحت این ادعا را ثابت می کند.
در یوتیوب می توان درست بر روی مخاطبان هدف، تمرکز کرد. اما این نکته را باید بدانید که هدف گیری ایران در این تبلیغات، امکان پذیر نیست. لذا نمی توان کاربران ایرانی را از این طریق جذب کرد. اما اگر کسب و کار شما به گونه ای است که مخاطبان آن در خارج از ایران هستند، می توان از این شبکه های اجتماعی برای جذب آنها به سمت کسب و کار شما استفاده نمود.
نحوه نمایش تبلیغات در این سرویس:
تبلیغات در یوتیوب ممکن است در حین و یا بعد از نمایش ویدئوهای یوتیوب، به تصویر در بیاید. امکان رد کردن ویدئوی تبلیغاتی، بعد از گذشت 5 ثانیه وجود دارد. تبلیغات در این سرویس زیرنظر متخصصان مجرب آژانس تبلیغاتی آران انجام می شود. این مجموعه با توجه به بسترهای موجود با مدیران و کارشناسان گوگل ارتباط دارد. به همین دلیل اگر قصد تبلیغات در این سرویس را دارید، با کارشناسان آران تماس حاصل کنید.
مزایای تبلیغات در YouTube
تبلیغات در یوتیوب با مزایای زیر همراه است:
- راندمان و بازدهی بسیار بالا
- هدف گیری دقیق
- نشان دادن تبلیغات به صورت رایگان ( کسر هزینه پس از هر کلیک بر روی ویدئوی تبلیغاتی )
نحوه محاسبه هزینه تبلیغ در YouTube
هزینه تبلیغ در این سرویس کمتر از هزینه تبلیغ در موتور جستجوگر گوگل می باشد. صاحبان کسب و کارها، هنگامی برای تبلیغات هزینه می کنند که مخاطبان هدف، آنها را تماشا کنند. هزینه تبلیغات به طور CPV ( هزینه در قبال تماشای ویدئوی تبلیغی ) و CPM ( هزینه در قبال هزار مرتبه تماشای ویدئوی تبلیغی ) محاسبه می شود.
نرخ تبلیغات در یوتیوب به نسبت سال های گذشته، زیاد شده است. یکی از دلایل افزایش نرخ تبلیغات در این سرویس، افزایش چشمگیر تقاضا برای تبلیغات در این سرویس می باشد. در واقع سرویس یوتیوب به اندازه ای در جذب مشتری و مخاطب، موفق عمل کرده است که موردتوجه صاحبان کسب و کارها قرار گرفته است.
هزینه تبلیغات در این سرویس بر اساس خدمات کسب و کار، کانال انتخابی برای نمایش تبلیغات، مقدار بودجه روزانه کمپین و ... تعیین می شود. رتبه تبلیغی و امتیاز کیفی آن، عوامل دیگری هستند که بر روی نرخ تبلیغات تأثیر می گذارند.
انواع تبلیغات در یوتیوب
- تبلیغات ویدئویی در زمان پخش in-stream
- تبلیغات بامپر Bumper ads
- تبلیغات خارج از استریم Outstream
- تبلیغ در صفحه اصلی یوتیوب
- تبلیغ غیرویدئویی Overlay ads
- تبلیغ در سرچ یوتیوب
انتخاب هر یک از این روش ها برای تبلیغ در این سرویس، به عوامل مختلف مانند نوع هدف گیری شما وابسته است. همچنین انتخاب فرمت مناسب برای تبلیغ به عوامل گوناگونی مانند مدت زمان، امکان رد کردن تبلیغ، محل نمایش و ... بستگی دارد.
چیزی که مشخص است این است که تبلیغات در یوتیوب حتماً مؤثر و نتیجه بخش است. زیرا یوتیوب با درصد زیادی از افراد جامعه در ارتباط است. یوتیوب با هدف گیری بسیار دقیق، زمینه موفقیت کسب و کار شما را فراهم می کند.